Skador och smärtor

De allra flesta av oss kommer någon gång att drabbas av en skada. Ofta på grund av att vi överbelastat någon del av kroppen. Hur vi då behandlar och rehabiliterar den skadan är av yttersta vikt. Inte bara för att det ska gå snabbare att bli helt återställd utan också för att minska risken att det ska ske igen. Med rätt råd och tydlig guidning är det oftast möjligt. På våra kliniker träffar vi dagligen patienter med olika smärtor, och överbelastningsskador som vi kan härleda till både arbete och fritid. Här på hemsidan kan du hitta information (symtom, orsak, behandling och tips) om de vanligaste diagnoserna vi träffar på. Skulle du inte finna den information du söker, eller om det dyker upp obesvarade frågor, kan du alltid maila oss på info@gaochlopkliniken.se

Smärtor och skador i foten

Sjuttiofem procent av vuxna upplever besvär eller problem med sina fötter. Många gånger orsakat av de hårda underlag vi rör oss på. Inte konstigt att det här är det området vi har mest patienter inom.

Smärtor och skador i ben, knä och höft

Är smärtorna orsakade av något lokalt kring det smärtande området eller är det någon närliggande led som ställer till det? Förvärras smärtorna av belastning eller känner du av dem vid andra tillfällen?

Smärtor och skador i rygg och bäcken

Smärta från ländryggen är den enskilt största orsaken till läkarbesök. Det är ett område som väldigt många får problem med. Ofta kopplat till dålig hållning och svag muskulatur.

Smärtor och skador i armen

Exempel på vanliga besvär från armarna är bland annat dessa.

Hur kan Gå & Löpkliniken hjälpa dig med dina smärtor?

På Gå & Löpkliniken träffar du sjukgymnaster och ortopedtekniker med lång erfarenhet av överbelastningsskador. Vi kan göra bedömningar av dina besvär och utifrån det ge dig råd om hur du bör gå vidare med din behandling. Självklart hjälper vi även till med behandlingen om du så önskar.